VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI IDEALFIT s.r.o.
- Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztah mezi a společností Idealfit s.r.o., IČO: 04456173, se sídlem Kučerova 725/7, Černý Most, 198 00 Praha 9, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 247973 (dále jen „poskytovatel“) a klientkou fitness centra Idealfitness na základě Smlouvy o poskytování služeb (dále jen „Smlouva“). Tyto VOP jsou nedílnou Smlouvy a fakturačních dokladů, není-li ve Smlouvě uvedeno výslovně jinak, a jsou rovněž smluvními podmínkami ve smyslu § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
- Uzavřením Smlouvy klientka stvrzuje, že se seznámila se zněním těchto VOP, včetně provozního řádu a pravidel ochrany osobních údajů, přijímá je a souhlasí s nimi, s tím, že se bude řídit jejich ustanoveními. Klientka uzavřením Smlouvy dále stvrzuje, že na existenci VOP, provozního řádu a pravidel ochrany osobních údajů, byla předem upozorněna a měla možnost se s nimi seznámit.
- Fitness centrum Idealfitness poskytuje služby pouze ženám od 13 let, a to s cílem poskytnout ženám bezpečný a specializovaný prostor k rozvoji jejich tělesné kondice, formování postavy a hubnutí.
- Klientky mohou služby poskytované poskytovatelem na základě Smlouvy využívat jednorázově, nebo prostřednictvím členství v klubu Idealfitness.
- Uzavření Smlouvy a vznik členství v klubu Idealfitness
- K uzavření Smlouvy mezi Poskytovatelem a Zákaznicí dochází uhrazením ceny za poskytovanou službu, stanovené dle platného ceníku zveřejněného na webových stránkách Poskytovatele (www.idealfitness.cz) nebo v ceníku v provozovně, případně části této ceny v případě platby ve splátkách dle čl. 3.4. těchto obchodních podmínek. Seznam poskytovaných služeb je zveřejněn na webových stránkách Poskytovatele.
- K uzavření Smlouvy se nevyžaduje uhrazení ceny za poskytovanou službu v případě využití ukázkového tréninku, týdne zdarma, nebo jiné slevové akce. Smlouva se v takovém případě považuje za uzavřenou tím, že Poskytovatel umožní klientce přístup do fitness centra k využití poskytované služby, a klientka tuto službu využije.
- Členství v klubu Idealfitness vzniká po vyplnění dotazníku klientky, zaplacení zápisného stanoveného dle ceníku Poskytovatele platného ke dni úhrady zápisného, a uzavření Smlouvy. Od požadavku zaplacení zápisného může poskytovatel upustit v případě slevové akce.
- Klientka mladší 18 let musí k uzavření Smlouvy a ke vzniku členství předložit podepsaný souhlas rodiče/zákonného zástupce na formuláři Poskytovatele. Klientka ve věku 13-15 let musí předložit též potvrzení od lékaře, že schvaluje cvičení ve fitness centru jako bezpečné pro Klientku.
- Klientka, která trpí zdravotními problémy, které by mohly bránit ve využívání služeb fitness centra, je povinna tuto skutečnost sdělit poskytovateli, a musí před uzavřením Smlouvy doložit Poskytovateli potvrzení od lékaře, že schvaluje cvičení ve fitness centru jako bezpečné pro klientku.
- Poskytovatel může Klientce na zápisné poskytnout slevu v rámci trvalých nebo dočasných slevových akcí. Jednotlivé nabízené slevy včetně časově omezených akcí nelze sčítat a je možné uplatnit vždy jen jednu z nabízených slev.
- Členství trvá po dobu trvání Smlouvy.
- Poskytovatel může od Smlouvy odstoupit v případě, že členka hrubě či opakovaně porušuje tyto obchodní podmínky nebo provozní řád. Za hrubé porušení se považuje zejména porušení povinností stanovených v čl. 5.8., 5.9., 5.11, 5.19 těchto obchodních podmínek.
- Členka může od Smlouvy odstoupit ze zákonných důvodů.
- Práva a povinnosti vyplývající z členství v klubu Idealfitness
- Členství je vázáno na osobu členky. Poskytovatel může ve výjimečných případech povolit převod členství na jinou osobu, kterou si zajistí stávající členka. V případě souhlasu Poskytovatel s převodem členství musí být členství zcela uhrazeno a budoucí členka je před převodem členství povinna uhradit členský poplatek dle ceníku zveřejněného na webových stránkách Poskytovatele.
- Členka je oprávněna využívat služby, které jsou předmětem uzavřené Smlouvy.
- Na základě členství v klubu není členka oprávněna čerpat doplňkové služby, nebo služby, které nejsou předmětem Smlouvy. Tyto služby hradí členka zvlášť.
- Členka se zavazuje dohodnutou cenu za služby poskytované dle Smlouvy uhradit při uzavření Smlouvy jednorázově nebo platbu rozdělit do 3 po sobě jdoucích splátek. Jednotlivé platby je nutné uhradit vždy po 1 měsíci.
- Členka souhlasí s vystavováním a použitím daňového dokladu – faktury v elektronické podobě. Daňový doklad v elektronické podobě bude zaslán na e-mailovou adresu členky nebo uložen do klientského účtu členky v informačním systému klubu.
- Členka je povinna se přihlásit do informačního systému Poskytovatele prostřednictvím svého telefonního čísla a hesla, a to při každém vstupu do klubu.
- Členka je povinna po vstupu do klubu na vyzvání prokázat svoji totožnost.
- Členka je povinna v případě změny své kontaktní adresy, tel čísla nebo e-mailové adresy, tuto změnu neprodleně oznámit Poskytovateli.
- V případě porušení povinností členky nebo provozního řádu poskytovatele je poskytovatel oprávněn vyzvat členku, aby neprodleně zjednala nápravu. V případě neuposlechnutí výzvy je Poskytovatel oprávněn ukončit člence členství v klubu.
- V případě, že aktuálně probíhá marketingová akce „Týden cvičení zdarma“, je člence poskytnuto 7 dní cvičení zcela zdarma. V průběhu tohoto týdne se může členka kdykoliv rozhodnout, zda dojde k uzavření smlouvy o poskytování služeb. V případě, že dojde k uzavření smlouvy před vypršením zkušebního týdne, o zbývající dny členka nepřichází, ale o nevyčerpané dny je zakoupené členství prodlouženo.
- Přerušení členství v klubu Idealfitness
- V rámci členství v Idealfitness má členka možnost přerušit využívání služby ročního členství, a to maximálně na dobu 3 měsíců. Nejkratší doba přerušení je 1 týden.
- Využívání služby půlročního nebo čtvrtletního členství přerušit nelze.
- Členství lze vždy přerušit pouze na dobu určitou. Přerušení je nutné hlásit písemně, nebo osobně v provozovně Poskytovatele. Po dobu přerušení členství není členka oprávněna služeb využívat.
- Členství lze přerušit též z důvodu těhotenství, a to nejdéle na 12 měsíců.
- Provozní řád fitness centra
- Každá Klientka má povinnost se seznámit s provozním řádem fitness centra a řídit se jím při využívání služeb poskytovaných na základě Smlouvy. Klientkou se v provozním řádu rozumí i členka fitness centra.
- Fitness centrem se rozumí provozovna Poskytovatele.
- Sportovní aktivity Klientky ve fitness centru jsou realizovány na její vlastní odpovědnost a nebezpečí.
- Každá Klientka je zodpovědná za svůj zdravotní stav. Za zdravotní stav Klientek nenese Poskytovatel žádnou zodpovědnost.
- Klientky jsou povinny při využívání služeb ve fitness centru respektovat svůj zdravotní stav a fyzickou kondici.
- Klientky jsou povinny v průběhu využívání služeb ve fitness centru upozornit Poskytovatele neprodleně na jakékoliv zdravotní potíže.
- Klientka je povinna se při využívání služeb fitness centra řídit pokyny Poskytovatele.
- Klientka mladší 15 let může využívat služeb fitness centra pouze v doprovodu dospělé osoby.
- Do prostor fitness centra nesmí Klientka vnášet jakékoliv nebezpečné předměty, zbraně, hořlaviny, výbušniny apod.
- Ve fitness centru je zakázáno kouřit a konzumovat alkoholické nápoje.
- Do fitness centra je zakázáno vstupovat se zvířaty.
- Klientka není oprávněna využívat služby ve fitness centru v případě nemoci, zranění, pod vlivem alkoholu či omamných látek. Poskytovatel je oprávněn v těchto případech znemožnit využívání služeb.
- Klientky jsou povinny používat při využívání služeb ve fitness centru sportovní oděv, pevnou čistou obuv a při cvičení na posilovacích přístrojích také ručník. Při provozování příslušné sportovní činnosti nesmí ohrozit své zdraví, ani zdraví ostatních Klientek a nesmí poškozovat majetek. Zakazuje se znečišťovat prostory fitness centra.
- Návštěvníkům je zakázáno vstupovat do provozních a technických místností.
- K odložení oblečení a osobních věcí, včetně cenností, jako například peněž, hodinek, šperků, mobilních telefonů a jiné elektroniky, jsou určeny uzamykatelné skřínky ve fitness centru. Neuloží-li si Klientky tyto předměty na místě k tomu určeném (uzamykatelné skříňky), nenese Poskytovatel žádnou odpovědnost za poškození, ztrátu, odcizení či zničení předmětů. Poskytovatel v takovémto případě není povinen k náhradě škody na věci.
- Jakékoliv poškození cvičebního přístroje nebo pomůcek jsou Klientky povinny ohlásit neprodleně Poskytovateli.
- V případě nevhodného chování v prostorách fitness centra má Poskytovatel právo Klientku z prostor fitness centra vykázat.
- Jakékoliv zranění je Klientka povinna ohlásit Poskytovateli.
- Do všech prostor fitness centra je zakázán vstup osobám: v podnapilém stavu, pod vlivem návykových, omamných nebo psychotropních látek, ve špinavém nebo zjevně nevhodném oblečení. V těchto případech má poskytovatel právo takovou osobu vykázat.
- Klientka odpovídá za škodu, která vznikne poskytovateli ztrátou klíče k uzamykatelné skříňce, poškozením zámku nebo jiným zneužitím. V případě ztráty, poškození či zneužití je Klientka povinna uhradit částku 1000 Kč jako náklady za výměnu zámku.
- Úklid ve fitness centru je prováděn minimálně 1x denně na vlhko před zahájením provozu. Během provozu je zajištěn obsluhou průběžný úklid dle aktuální potřeby, s důrazem na sociální zařízení, šatny a přístupové chodby. Každý den (po skončení provozu) umyje personál všechno používané náčiní (činky, pomůcky) ve fitcentru roztokem s běžným úklidovým prostředkem a následně dezinfekčním prostředkem.
- Klientky si mohou po předchozí dohodě s Poskytovatelem přivést do prostor fitness centra své nezletilé dítě. Klientka je po celou dobu pobytu nezletilého dítěte v prostorách fitness centra za dítě plně zodpovědná, a to včetně jakýchkoliv úrazů způsobených dítětem sobě nebo Klientkám, a škodě způsobené dítětem. Nezletilé dítě nesmí po dobu své přítomnosti nijak omezovat ostatní Klientky či jinak narušovat provoz fitness centra, a musí být pod stálým dohledem Klientky.
- Přerušení provozu fitness centra
- Poskytovatel je oprávněn v odůvodněných případech omezit nebo přerušit provoz fitness centra, a to zejména z důvodu vhodných nebo nutných oprav a/nebo úprav prováděných ve fitness centru, které jsou neslučitelné se zachováním jeho řádného provozu, případně z důvodu konání sportovních, společenských či firemních akcí v jeho prostorách. Oznámení o omezení / přerušení provozu fitness centra dle předchozí věty bude zveřejněno ve fitness centru a na webových stránkách Poskytovatele vždy s dostatečným předstihem. To neplatí, bude-li provoz fitness centra přerušen nezávisle na vůli Poskytovatele fitness centra, tj. z důvodu vyšší moci.
- V případě přerušení provozu fitness centra se zápisné, cena za služby ani za doplňkové služby nevrací ani nesnižuje.
- Služba vyplívající z uzavřené Smlouvy bude Klientce poskytnuta po obnovení provozu fitness centra.
- Ochrana osobních údajů
- Poskytovatel je správcem osobních údajů registrovaným u Úřadu pro ochranu osobních údajů a poskytuje ochranu osobních údajů Klientky na základě platných právních předpisů, zejména zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů (dále jen „ZOOÚ“) a nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679. o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“).
- Klientka uzavřením Smlouvy uděluje souhlas se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, datum narození, adresa bydliště a/nebo sídla, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, bankovní nebo jiné spojení za účelem úhrady kupní ceny, údaje o zdravotním stavu (dále jen „osobní údaje“). Poskytovatel se zavazuje s těmito údaji nakládat v souladu se zásadami v čl. 5 GDPR
- Klientka uděluje poskytovateli souhlas se shromažďováním, zpracováním a uchováním svých osobních údajů v rozsahu, v jakém je Poskytovateli poskytl, a to za účelem plnění předmětu Smlouvy, pro účely marketingu Poskytovatele, zasílání informací a obchodních sdělení Klientce.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu nezbytně nutnou k zajištění vzájemných práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu, tj. vždy minimálně po dobu trvání Smlouvy, a dále pak po dobu, po kterou je Poskytovatel povinen/oprávněn ty které údaje uchovávat podle závazných právních předpisů; to samé platí, nedojde-li k uzavření Smlouvy. Osobní údaje budou uloženy v souladu s výše uvedeným v databázi Poskytovatele při dodržení podmínek daných platnou právní úpravou. Po pominutí účelu zpracování, či pokud Poskytovatel již nebude disponovat žádným právním důvodem zpracování osobních údajů, osobní údaje vymaže.
- Klientka je povinna Poskytovateli poskytnout pouze takové osobní údaje, které jsou nezbytné k poskytnutí služeb na základě Smlouvy. Jiné osobní údaje Klientka není povinna poskytnout.
- Klientka může svůj souhlas kdykoliv odvolat. Oznámení o odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů může Klientka zaslat buď v písemné podobě na doručovací adresu Poskytovatele, nebo prostřednictvím elektronické pošty. Osobní údaje Klientky nezbytné pro plnění Smlouvy a pro účely oprávněných zájmů Poskytovatele či třetí strany, však může Poskytovatel zpracovávat i bez souhlasu Klientky, ledaže by před těmito zájmy měly přednost zájmy nebo základní práva a svobody Klientky.
- Poskytovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje v poskytnutém rozsahu manuálně v písemné formě či automatizovaně v elektronické formě.
- Klientka bere na vědomí, že je povinna své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinna bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o změně ve svých osobních údajích, pokud by změna v osobních údajích Klientky mohla způsobit, že Poskytovatel nebude schopen řádně a včas plnit své povinnosti vyplývající ze Smlouvy.
- Poskytovatel může zpracováním osobních údajů Klientky pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
- Klientka má právo získat od Poskytovatele informaci o zpracování svých osobních údajů. Poskytovatel je povinen tuto informaci bez zbytečného odkladu Klientce předat. Klientka má právo získat od Poskytovatele osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Obsahem této informace je sdělení o účelu zpracování osobních údajů; o osobních údajích, případně kategoriích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, včetně veškerých dostupných informací o jejich zdroji; povaze automatizovaného zpracování v souvislosti s jeho využitím pro rozhodování, jestliže jsou na základě tohoto zpracování činěny úkony nebo rozhodnutí, jejichž obsahem je zásah do práva a oprávněných zájmů subjektu údajů; příjemcích, případně kategoriích příjemců. Poskytovatel může požadovat po Klientce přiměřenou úhradu za poskytnutí této informace, která odpovídá nákladům nezbytným na poskytnutí informace.
- V případě, že Klientka zjistí nebo se domnívá, že Poskytovatel provádí zpracování jejích osobních údajů, které je v rozporu s ochranou jejího soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, má právo požádat Poskytovatele o vysvětlení a odstranění takto vzniklého stavu, zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Nevyhoví-li Poskytovatel žádosti Klientky, má tento právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Klientka má právo, aby Poskytovatel bez zbytečného opravil nepřesné osobní údaje, případně s přihlédnutím k účelům zpracování má Klientka právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
- Klientka může Poskytovateli sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení podle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, a to buď v písemné podobě na doručovací adresu Poskytovateli, nebo prostřednictvím elektronické pošty.
- Poskytovatel prohlašuje, že osobní údaje Klientky jsou zpracovány se zajištěním jejich ochrany a důvěrnosti před neoprávněným či protiprávním zpracováním a před náhodnou ztrátou, zničením a poškozením. Poskytovatel se zavazuje osobní údaje Klientky řádně chránit a neposkytnout je třetím subjektům, s výjimkou plnění povinnosti stanovené právními předpisy.
- Ostatní ujednání a závěrečná ustanovení:
- Stane-li se některé z ustanovení těchto VOP neplatným, neúčinným nebo nevynutitelným nebo bude v rozporu s platnými právními předpisy, platí, že je plně oddělitelné od ostatních článků daného dokumentu, a tedy ostatní články zůstávají nadále v plné platnosti a účinnosti.
- Poskytovatel je oprávněn jednostranně navrhovat změny těchto VOP, zejména, nikoliv však výlučně v návaznosti na změny právních předpisů. Poskytovatel Klientku informuje o navrhované změně těchto VOP nejméně 1 měsíc předem prostřednictvím svých internetových stránek, popř. e-mailem, a to včetně informace o navrhovaném dni účinnosti. Pokud Klientka písemně neodmítne navrhovanou změnu VOP nejpozději den přede dnem navrhovaným zněním účinnosti, platí, že navrhovanou změnu VOP přijala s účinností ode dne navrženého Poskytovatelem. Pokud Klientka písemně odmítne návrh na změnu VOP, zůstává původní znění VOP v platnosti.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky a provozní řád zavazují v celém svém rozsahu všechny Klientky také v případě, kdy jsou služby poskytovány či vykonávány třetí osobou.
- Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz)
- Tyto VOP, provozní řád a pravidla ochrany osobních údajů nabývají účinnosti dne 01.09.2020